Per half april is Olga bij ons gestart als Office Manager. Zij gaat ons ondersteunen op het gebied van finance, administratie en HR. Newway Solutions is ontstaan uit meerdere bedrijven. En daar komt natuurlijk aardig wat bij kijken. Op dit moment is het belangrijk dat we gaan kijken hoe we alles zo goed mogelijk kunnen inrichten en opzetten. Olga gaat ons helpen met het analyseren van de bestaande bedrijfsprocessen en waar nodig het aanbrengen van verbeteringen.
Wat heb je tot nu toe gedaan als Office Manager?
“Ik heb de verkorte HBO opleiding ‘Office Manager’ gevolgd bij Schoevers. Daarvoor heb ik de opleiding tot directiesecretaresse gedaan. Ik heb ruim 14 jaar bij Expleo gewerkt als Office Manager. Daar heb ik heel veel ervaring opgedaan op het gebied van office management. ‘Van koffiebonen bestellen tot ingewikkelde ERP problematiek’, zeg ik weleens gekscherend. Maar het is echt zo. Als Office Manager ben je degene die ervoor zorgt dat alles soepel verloopt, zodat de anderen zich volledig kunnen focussen op hun eigen werkzaamheden.”
Waarom Newway Solutions?
“Na ruim 14 jaar bij Expleo vond ik het tijd om eens om me heen te gaan kijken. Toen ik de vacature als Office Manager bij Newway Solutions voorbij zag komen, heb ik meteen gebeld. Ik had een leuk gesprek met Tsuri en ook het kennismakingsgesprek was positief. Wat ik zo fijn vind, is dat er echt geluisterd wordt naar mijn ideeën. Al bij het eerste gesprek werd direct positief gereageerd op mijn suggesties. Dat was voor mij een belangrijke motivatie om over te stappen: het gevoel dat ik gezien en gehoord wordt.”
“Een leuke bijkomstigheid is dat Newway Solutions steeds meer actief is in de duurzame sector. Denk hierbij aan zonnepanelen en isolatiebedrijven. Zelf ben ik ook veel bezig met duurzaamheid. Ik probeer zoveel mogelijk te recyclen en ik eet al ongeveer 20 jaar vegetarisch. Het geeft een goed gevoel dat ik aan de slag kan gaan voor een bedrijf dat zich ook steeds meer wil inzetten voor duurzame bedrijven.”
“Daarnaast vind ik het heel erg leuk om, na 14 jaar SAP, eens met een ander ERP-systeem te gaan werken. Je kunt als bedrijf echt alles doen in Odoo: de boekhouding, administratie, voorraadsystemen, facturen maken, je contacten beheren en zelfs een website maken. Ik heb mijn eerste tutorial al gevolgd. Hoe meer ik leer over de Odoo software, hoe leuker en interessanter het wordt!”
Wat ga jij toevoegen aan het team?
“Als eerste ga ik een goede, stevige fundering neerzetten. Daarnaast zal ik me gaan bezighouden met procesoptimalisatie en het ontzorgen van de directie op het gebied van HR en administratie. Als dat allemaal staat, ga ik kijken of er ruimte is om een leuke borrel of een bedrijfsuitje te organiseren. Want dat is natuurlijk ook belangrijk.”
Voor de nieuwsgierige lezer, wat doe je in je vrije tijd?
“Wij hebben een oud huisje met een grote tuin van ongeveer 1.000 m2. Ik heb een moestuin waar ik mijn eigen groenten kweek, zoals tomaten, komkommers, pompoenen en courgettes. Omdat ik hiervoor niet teveel kraanwater wil gebruiken, heb ik twee grote regentonnen in mijn tuin staan. Ik wil het allemaal zo duurzaam mogelijk doen. Ook hebben we twee katten waarvoor we een hele grote ren hebben gebouwd. In mijn vrije tijd ben ik dus eigenlijk veel in mijn tuin te vinden. Ook vind ik het leuk om te koken of een wandeling te maken in de natuur.”
We zijn heel erg blij met de komst van Olga en hebben zin in de eerste borrel met het nieuwe team. We hopen natuurlijk dat ze ons dan gaat verrassen met wat vegetarische hapjes gemaakt van haar zelf verbouwde groenten. We kijken uit naar onze samenwerking en wensen haar veel succes toe! Olga is bereikbaar via olga@newway.nl