Tsuri Menereis: “Voor mij is Odoo echt een geschenk”

21 april 2023 in
Tsuri Menereis: “Voor mij is Odoo echt een geschenk”
Tsuri Menereis

Als ondernemer wil je graag zo efficiënt mogelijk werken. Je voorraadsysteem, administratie, klantenbestand en facturen… het is fijn als je al die processen kunt regelen vanuit één database. Toch zijn veel ondernemers behoorlijk wat tijd kwijt aan het handmatig invoeren van producten en klantgegevens en het opstellen van facturen. Of ze werken met verschillende platformen om hun bedrijfsprocessen te regelen en zijn daardoor het overzicht kwijt…

Odoo biedt overzicht en structuur

Tsuri Menereis: “In de afgelopen twintig jaar heb ik verschillende ondernemingen gehad. Ik weet wat er komt kijken bij de groei van een onderneming. Je begint vanuit je huiskamer, dan komt er een website bij, je krijgt een kantoor en uiteindelijk medewerkers in dienst. Je krijgt al snel met allerlei bedrijfsprocessen te maken. Of je nou een grote organisatie leidt of een eenmanszaak bent. Je hebt toch een website nodig, moet je voorraad bijhouden, facturen maken en je administratie doen. Op een gegeven moment zat ik vier keer hetzelfde product in te voeren in verschillende systemen. Het was een spinnenweb aan platformen geworden. In mijn zoektocht naar meer overzicht en structuur, kwam ik terecht bij Odoo.”

“Odoo is voor mij echt een geschenk. Niet alleen voor grote organisaties, maar ook voor kleine ondernemingen is het makkelijk in gebruik te nemen. Het is namelijk laagdrempelig en betaalbaar. En je betaalt alleen voor de onderdelen die je gebruikt. Ik haal veel voldoening uit het coachen en trainen van klanten. Als ze na een paar maanden het Odoo platform met een glimlach in gebruik nemen, geeft dat een goed gevoel. Je geeft ze een goede basis om verder te groeien.”

“Mijn ervaring als gebruiker van het Odoo platform neem ik mee in de contacten met onze klanten. Ik kan me goed inleven in hun situatie. Ik ken de pijn en de struggles van een ondernemer. Als een klant voor ons kiest, kiezen wij ook echt voor de klant. Door mijn praktijkervaring, gecombineerd met de kennis en jarenlange ervaring van Marinka, kunnen we onze klanten optimaal ondersteunen en ontzorgen.”

Odoo is esthetisch aantrekkelijk en flexibel

Marinka Papeleu Dória (mede-eigenaar): “Toen ik nog studeerde, had ik totaal geen affiniteit met IT. Ik was meer van de cultuur en de talen. Ik heb mijn bachelor Spaans gehaald en heb in Spanje en Portugal gewoond. Daar ontmoette ik iemand die bezig was met een studie voor software engineer. Hij startte een eigen onderneming en ging het Odoo platform gebruiken. Het heette toen nog OpenERP en versie 7 kwam net uit. Ik ging meedraaien binnen dat bedrijf en heb een training gevolgd in België. Ik heb zelfs handleidingen geschreven in het Portugees. Zo heb ik Odoo leren kennen. In 2014 veranderde de naam van OpenERP naar Odoo. Dat was wel een indrukwekkend moment.”

“In elf jaar tijd heb ik Odoo zien groeien en ontwikkelen. Het is leuk om te zien hoe zo’n softwarepakket elk jaar met nieuwe dingen komt, zichzelf verbetert en professioneler wordt. Daardoor heb ik er echt een band mee gekregen. Het is bijna als een kind dat je ziet opgroeien. Odoo is esthetisch gezien heel vriendelijk voor het oog en het is een flexibel pakket. Je kunt er alle kanten mee op. Soms moet je even creatief denken om het gewenste resultaat te krijgen. Elke klant heeft specifieke vragen en het is altijd weer een leuke uitdaging om te zorgen dat het met elkaar gaat matchen.”
“Gelukkig is er een enorme community die zich inzet om add-ons te maken, de Odoo Community Association. Deze community is ook enorm gegroeid. Uit de OCA App Store kun je gratis kleine add-ons halen. En als je zelf iets laat ontwikkelen voor een klant, dan breng je dat ook weer terug in de community. Het is geven en nemen en dat maakt het een heel sociaal platform. Ik zou niet meer met een ander pakket willen werken.”

Odoo is een uitgebreid systeem

Ook Mohammed Rahim, ondernemer en klant van Newway, beaamt dit. “Ik heb heel lang met een open source systeem gewerkt. Toen hoorde ik van Odoo. Dit systeem was veel uitgebreider dan het systeem dat we altijd hadden gebruikt. In het begin probeerden we zelf wat dingen uit, maar we hadden duidelijk behoefte aan iemand die verstand had van Odoo. Toen kwam ik in contact met Tsuri. Hij heeft niet alleen veel kennis van Odoo, maar hij toont ook veel interesse in onze onderneming. Het is duidelijk dat hij het leuk vindt om andere ondernemingen op weg te helpen.” 
“We zijn Odoo gaan gebruiken als webwinkelsysteem. Dat beviel zo goed dat we steeds meer onderdelen en modules zijn gaan gebruiken, zoals de voorraad, crm, sales, inkoop, barcodes en de boekhouding. De samenwerking met Newway is prettig en professioneel. Tsuri kan zaken goed uitleggen en advies geven. Marinka heeft veel technische kennis. Als er iets aan de hand is, is zij er altijd om het op te lossen. Ja, ik heb veel vertrouwen in Odoo en Newway.” 

Heb jij behoefte aan meer structuur en geautomatiseerde processen? Wil je efficiënter gaan werken? Ben je klaar met het handmatig invoeren van gegevens? Neem vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee! 

Tsuri Menereis: “Voor mij is Odoo echt een geschenk”
Tsuri Menereis 21 april 2023
Deel deze post
Onze blogs
Archiveren